Simsims Stuff

maj 8, 2007

Beslut, beslut

Filed under: Hmm — simsim @ 9:45 f m

Har efter många om och men, mycket vånda och massa ångest hoppat av min kurs. Den är ostrukturerad, oorganiserad och kaotisk. Det fungerar inte så bra för mig, jag behöver struktur. Ska dit idag och hämta mina saker och skriva på ett papper. Har sökt till Snickarakademin i Kristianstad och hoppas verkligen på att komma in där till hösten. Lång pendling, men bra utbildning. Eller i alla fall bättre. För sämre än så här kan det nog inte bli. Är glad över att jag inte bara lät det rinna ut i sanden, jag tog faktiskt tag i det och avslutade på ett bra sätt. Stolt jag! Så nu ska jag ta tag i dom 15 poängen som jag behöver för att få tillbaka mitt studiemedel som jag blev av med. Kom in på en 10-poängs sommarkurs som verkar riktigt intressant, så det ser jag fram emot. Och i slutet av maj ska jag förhoppningsvis på intervju och prov på Snickarakademin. Nervös jag!

I söndags red jag en stor fin häst vid namn Crittan och fick hoppa för första gången på säkert åtta-tio år eller något! Det var riktigt kul! Jag höll på att trilla av lite eftersom jag inte var beredd på att hon skulle bli arg över att jag försökte sakta av efter hindret 🙂 Nästa onsdag ska jag rida nästa häst, Flintan, han är lite mindre och känsligare och passar bara vissa typer av ryttare. Vi får se vem det blir. Någon av dom blir det i alla fall! Jag gillar Crittan, hon är lite småtjurig och personlig. Och väldigt söt! Jag tror att jag babblade konstant i en halvtimme till min hästallergiska fru, hon är så tålmodig och snäll! Det ska bli så kul att börja rida igen! Och med min syster! Det är ju det jag har önskat mig, sällskap! Kul, kul, kul!

horse-beach.jpg

1 kommentar »

  1. välkommen tillbaka till din egen blogg! jag har nog varit här mer än du på senare tid ; ) Jag är oxå stolt över att du gjort ett bra avslut, det är inte alltid det lättaste. Nu ska du bara följa ditt superstränga pluggschema! jag skall hålla dig i örat!

    Puss

    Kommentar av syrran — maj 8, 2007 @ 4:28 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.